Saturday, August 20, 2011

cuti !! cuti !!

Selepas m'duduki peper last utk final exam bg sem 4, perasaanku mmg tak boleh digambarkan, betapa hepynye, sbb pasni aku akan bercuti for almost 5 month....Dlm fikiran ni, duk fikir, ape nak buat, kalau bleh, xnak la bazirkan cuti duk mkn tido kat umah je, nak la jgk isi ngn benda2 b'manfaat sket,hehe...Mlm tu aku ade AGD kat restoran New Horizon (baru aku tau, kat kuantan pon ade new horizon jgk, bkn kat kb je)..Mknn kat situ sgt sedap, puas ati la..




Bile sampai umah, biase la rest2 dulu sambil dengar cerita mama tersayang,haha....mak aku ni suka bercerita, tu la sifat mak aku yg aku paling suke :) excited mak aku cerita sbb aku lame da xde kat umah, so, many things happen yg aku xtau...Ok, bile da lame kat umah tu, mula la rase boring, so, aku decide nak keje tp xtau la nak keje ape...Aku col PPD tanye ade nak pakai guru ganti ke, die ckp xde...Tibe2 plak aku rase nak blaja menjahit :) mak aku mmg support, so, kitorang same2 cari tempat nak blaja jahit ni...Cari pnye cari, jumpe la satu tempat ni tp mak aii, mahal sgt kot...aku nak blaja jahit baju kurung je, tp die pakej, die ajar sume fesyen pakaian...aku xnak...so, cari tempat lain...last2 jumpe jgk,mule2 tu ckgu kat situ nampak sgt baik, peramah...first day aku pegi, juz blaja teori, aku kena salin sume pattern pakaian...pastu, die ukur badan aku, die suruh bawak kain esok....aku pegi la cari kain, esok tu aku pegi lagi...aku ni mmg xreti langsung menjahit, mesin jahit pon aku xtau cane nak gune...mase tu aku tgk cikgu tu xhiraukan aku pon...aku xreti cane nak potong kain tu, nasib baik ade sorang adik ni, yg blaja kat situ jgk, tolong aku...esok tu aku pegi plak, nak start jahit la ni, aku mmg tgk cikgu tu cam xnak ajar aku...huh, aku geram sgt, aku col mak aku, ckp nak blk....rase sedih n nak nangis, sbb aku ingat pegi class tu, die ajar satu2 cane nak jahit baju...last2, aku blaja ngn mak aku, sbb mak aku ni bley la jgk menjahit sket2...



siap jahit manik tau,haaa,jgn main2...sape nak tempah bley la,hehe


Ni la baju kurung yg aku jahit sendiri :)

Alhamdulillah, siap jgk baju kurung aku :) Thanks to my mom...kalau aku tau class tu camtu, baik aku blaja ngn mak aku awal2 lagi...Ade jgk cikgu tu col aku, tanye nape xdtg class, aku bg alasan, aku tgh practical,hehe....hurm, pape pon, cuti ni, nampak jgk hasil kan..



3 comments:

  1. hahaha..yup,yup,yup..nmpak laa jgk hasil :D nnti bley r upah u jahit baju kurung utk u sendiri~

    ReplyDelete
  2. haha~ alaa, xkisah laa kain ape pon..janji u yang jahit,hehe...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...