Friday, August 19, 2011

kami wira wirawati negara part 3

Diz time, nak story pasal aktiviti2 mencabar semasa di PLKN ni....hurm, mmg sgt mencabar tp best :) antara aktiviti mencabar yg kitorang kena buat ialah menembak...haaa, ni first time aku merasai pengalaman pegang senapang tau, terketar2 tangan waktu pegang benda tu, da la kitorang menembak gune peluru idup...aku kira bernasib baik sebab jadi antara orang awal2 jgk la turn menembak ni, sebab biase la, name start ngn huruf A kan :) haaa, cerita pasal name huruf A ni, penah waktu skola rendah dulu kan, dlm list name, aku nie perempuan yg first...time exam, cikgu susun meja kat dewan, die habiskan sume lelaki dulu, baru perempuan...bile abes sume name lelaki, tinggal 1 meja kosong kat ujung blkg skali, n of coz la perempuan kena duk kat situ n perempuan tu aku laa....haaa, punye la malu waktu nak kutip exam paper, sume meja kat depan, lelaki, huh...sambung blk story, waktu turn aku menembak tu, mase tu pagi lg, so xde la panas sgt :) mase menembak tu, kite kena meniarap n kaki kena buat cane ntah sebelah tu, n kena aim btol2 la before tembak, tp ade akak askar yg sgt baik la waktu tembak tu....yela, diorang pon mesti risau takot kitorang tembak benda lain kan,hehe..tp best la dpt pengalaman tu, n tp yang xtahannye, bile blk, bahu sume lebam sbb sentakan senapang tu...

Ade 1 lagi aktiviti mencabar tau,haaa....ok, pagi tu ade latihan air tau...kitorang kena pakai life jacket, n kena masuk dlm air terjun...mula2, air tu cetek je, kitorang kena selam kepala dlm air....pastu kitorang kena masuk dlm kolam yg dalam...wuih, takot sgt...walaupon pakai life jacket, aku sempat jgk beberapa kali minum air,haha (lemas)...lame jgk kena berendam dlm air tu...bile naik, kitorang kena meniti tebing sempit utk pegi ke tepi kolam tu...tebing tu fungsinye, nak sekat air supaya bertakung, jadi cam kolam...kat tepi tu ade jurang dlm n bwh tu ade air terjun yg ade batu2...bile aku naik tebing tu, tibe2 aku rase pening, mayb sbb lame sgt duk berendam...rase mcm nak collapse, mase tu aku xperasan tepi tu ade jurang...tibe2 bile aku nampak jurang dlm tu, aku terus mengucap panjang, nasib baik aku xjatuh...alhamdulillah, aku masih diberi kesempatan utk hidup di muka bumi allah ni..

Lagi satu, kat sini, kitorang kena selalu kawad...one day ni, aku rase xsedap badan, mula2 aku sakit perut, pastu rase penat sgt...aritu ade pertandingan kawad, so mmg xleh escape da la...tp nasib baik mase pertandingan tu, aku ok lagi, tp lepas tu, kitorang stil kena berjemur kat padang kawad kan...haa, mase tu la, tiba2 aku rase mata ak gelap..aku terkejut, kenapa ngan aku ni?? aku panggil Iza, tp mase tu panggil pakai isyarat la, sbb time tu xbley bercakap kan...Iza tengok aku, die terkejut, die ckp muka aku pucat lesi, die tarik aku g blkg...baik iza kan?? :)

Time last2 tu, aku sempat jgk la jadi bodyguard sbb mase tu ade sorang bestfren ni tengah hangat bercinta,kah3...pastu, mlm before blk tu,aku menerima hadiah from mun, thanks a lot to her :) sedey jgk la nak berpisah sbb die org kedah kan, xtau bile plak bley jumpe...tp alhamdulillah la, stil skrg kitorang still keep in touch :) PLKN ni sebenarnya antara pengalaman manis jgk la dlm hidup aku...pape pon, kwn2 kat PLKN ni sume best2...khalis kamarolzaman, fathiah ibrahim, nada nasuha, norizan, munirah, kamil, you are always in my mind :)




2 comments:

  1. amy jd bodyguard aku dok???heheh malu2,,, sengal ler mse dolu2.

    ReplyDelete
  2. kah3....tu r, sokmo ajak aku, kalu upoh burger sbutey xpo doh, ni dok,hahaha..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...