Monday, May 7, 2012

Cuti- Cuti Malaysia

Assalamualaikum...


3 tahun yang lepas, aku blaja asasi kat Petaling Jaya, tapi kalau orang tanye, selama 2 tahun duk kat sane, kat mane penah pegi?..Ape yang aku bley jawab, Mid Valley, Times Square sekali ngan Masjid India 2 kali pastu hentian Putra sebab naik bus balik kampung kat situ...KLCC penah? tak...Sunway lagoon penah? tak jugak...Bile duk kuantan ni, rase rindu plak nak pegi jalan2 kat KL, so, weekend yang lepas, aku decide nak pegi jalan kat KL... Before tu, aku sms kawan aku, Yat, mintak die jadi Program Coordinator, plan nak pegi mane...

4 May 2012
After clas biostatistics, aku cepat2 kuar sebab time tu da kol 12 tengah hari... Bus aku kol 2 ptg..After mandi & packing barang sket2, aku terus ke terminal bus... Pastu pegi surau nak solat, penuh kot surau tu ngan budak2 skolah.. Diorang pon nak balik kot sebab kat sini isnin cuti hari HOL pahang... Last2 dapat jugak solat, then terus turun tunggu bus, nasib baik bus tu da ade tunggu kat platform 3 tu.. After 5 jam perjalanan, aku sampai kat Kajang, terus pegi rumah my sister, malam tu bermalam kat situ, sampai bermain2 ngan anak buah aku yang lagaknya tak ubah seperti upin & ipin disebabkan begitu meminati kartun tersebut,hehe....

5 May 2012
Kol 9 pagi aku da siap2 nak kuar... Sebenarnye tak tau pon nak pegi mane ni, just ikot orang bawak je... Last2 decide nak pegi Sunway Lagoon... Kitorang sampai sane dalam kol 12 lbey.. Tengok orang main ice skating, tibe2 mataku terpana apabila melihat sorang kanak2 perempuan dalam umur 5 or 6 tahun camtu laa, sedang menari2 sambil skating...Wuihh, terer kot... pastu mula-mula tu ingat nak masuk dalam water park tu, tapi sume ternganga (contoh ayat hiperbola) apabila melihat harga tiket... sorang dalam RM 80..Kitorang sume 8 orang, means RM 640... So, kitorang tak jadi masuk,haha...

Petang tu plak, kitorang menghala ke putrajaya... Ini first time aku pegi sane.. Sebelum tu kitorang pegi jemput KAK Ain dulu kat presint 17... Mula2 tu risau jugak nak pegi takot sesat...tapi senang je, just ikot signboard... Ambik die pastu kitorang sume pegi Alamanda.. Kat sane kitorang makan..Aku makan nasi beriani ngan coconut shake.. serius sedap coconut shake kat situ.. After makan, jalan2 jap, pastu pegi masjid Putrajaya... Kitorang tengok sunset, sebab mase tu da kol 7 lbey da, pastu snap2 picture... Aku sampai umah dalam kol 8 malam..

6 May 2012
Arini last day..malam nanti da nak balik kuantan da... pagi tu sempat pegi Melaka, tapi takde pegi mane2 pon, just jalan2 sekitar MITC je... balik umah, start packing2 barang... Kol 8 malam, aku da kuar umah pegi stesen bus... sedih sgt bile tengok anak buah nangis sebab nak ikot aku.... Cium die sket, pastu turun tangga... babai Zarif Syafwan, lain kali cik nik datang lagi.... 

Ni die gmbar2 sekitar Sunway Lagoon & Putrajaya... 













3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...