Friday, November 9, 2012

Berlibur di Pantai Balok

Assalamualaikum....



First entry untuk bulan November..... This time aku nak cerita mengenai salah satu keindahan alam ciptaan tuhan, iaitu Pantai Balok... Mengikut ape yang aku google (Pahang Trekker), pantai balok terletak kira2 15km di utara Kuantan... Pastu, kalau kebiasaan kat pantai lain, swimming is prohibited kan?.. Tapi ape yang Pahang Trekker cakap, swimming is permitted kat pantai balok ni antara Mac dan Oktober... Hurm, aku tak sure pasal fact ni ye??.... Nanti aku plak kena saman sebab bagi fakta yang tak betol,haha... Pantai Balok jugak adalah tempat berlangsungnya Kuantan Wind Challenge iaitu pertandingan untuk para windsurfer... Kalau berminat nak datang sini, don't worry sangat bab penginapan sebab dekat2 area ni ade Swiss Garden Resort & Spa pastu ade lagi la resort2 lain... I'm not too sure sebab tak pernah lagi stay kat resort  tu... Aritu aku pegi pantai balok ngan my coursemate, biase la awal2 sem ni tak banyak sangat keje, so time ni la nak ambik peluang berfoya2,haha.... lagipon memandangkan ni adalah tahun terakhir kitorang blaja kat sini, so, kalau boleh memang nak mengumpul sebanyak mungkin kenangan2 manis dan gambar2 bersama untuk tatapan anak cucu kami pada masa akan datang, ceewaah,hik3.... Ok, jom view album :)

Dari kiri: Afifah, aku, Kak anis (my beloved roomate), Aimi

BBQ yang belom dibakar...... Bahan perap tu sume boys yang buat, pasal tahap hygiene  tu tak tau laa cane,hahaha... Takpe laa yang penting diorang tak gaul pakai kaki....
Seriously, BBQ yang sangat sedap.... Tak sangka plak diorang pandai masak... Nanti korang masuk master chef ye...


Kotak beracun... Walaupon aku committee  untuk games tapi terpaksa main jugak... Cepat2 pass bekas tu kat kawan sebelah sebab taknak jawab soalan,haha....




Itu saja, so sesapa yang plan nak gi Kuantan, jangan lupa pegi Pantai Balok jugak ye.... Insyaallah dengan melihat pantai ni, selain dapat melihat kebesaran Allah, dapat jugak tenangkan jiwa yang kusut,hehe.... Babai :)



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...