Wednesday, August 3, 2011

Pengorbanan :)

Aku mempunyai sebuah family yg agk besar...aku ade 3 org adik yg masih skolah...akak2 n abg2 aku sume da kawen...Skrg ni aku da ade 9 org anak buah, yg paling besar umur 18 thn :) Anytime bile dpt tau akak or akak ipar aku pregnant, aku antara org yg paling excited,hehe...Aku suke main ngn baby sbb diorang sgt comel  :) Actually, aku ade experience teman akak aku di saat2 die nak bersalin :)...

Mase tu aku tgh cuti semester, akak aku suruh aku duk umah die, sbb die punye due xlame da n die takot time die sakit nak bersalin, abg ipar aku xde kat umah....Kalau aku duk ngn die, at least, aku bley tolong2 die..Ok, mlm tu, tido cam biase, mule2 aku tido dlm bilik, tp sbb panas sgt, aku tido kat ruang tamu..Takot jgk, sbb umah die dkt kubur (name lagi pengkalan kubur), mcm2 aku pk, tp sbb panas punye pasal, aku xkire da..Dlm kol 4.30 pagi, ade org kejut, t'kejut aku, sblm tu kan da pk bukan2, tibe2 ade org kejut camtu, aku bingkas bangun ngn mata t'bukak sebesar bola golf ngn rambut ala2 singa....Rupe2nye akak aku yg kejut, die ckp perut die sakit, so die suruh aku packing brg2, sbb pasni nak pegi hospital..

Aku bangun, mandi, pastu packing2 brg, tp time tu akak aku rileks je lagi....Kitorang nek kete n time tu akak aku still nampak tenang...Sampai kat hospital, akak aku masuk ward, aku masuk skali, duk tepi katil die..Pastu nurse suruh die masuk labour room n die kuar blk sbb nurse suruh tunggu dulu....Time tu aku nampak die da sakit, mule2 ok lagi, tp makin lame makin sakit, die suruh aku amik baju ngn pampers baby....Ya Allah, mmg takot la aku tgk akak aku sbb muke die cam sakit sgt2, tuhan je tau...Abg ipar aku pon serba xkena da tgk akak aku sakit, n die panggil nurse..nurse suruh masuk dlm labour room, aku tunggu kat katil tu, time tu kol 6 lbey n aku inform mak aku, akak aku da nak bersalin...Kalau tgk situasi tu, aku mmg xsanggup la nak hadapinye, betapa sakitnye nak bersalin ni...time tu mula la pk, cani rupe2nye mak aku sakit time nak bersalin kat aku,huhu T_T Jom sama2 kita berdoa untuk ibu bapa kita...




 Ni gambar2 anak buah aku :) semoga anak2 buahku sume menjadi anak2 yg soleh n solehah, Insyaallah :)









2 comments:

  1. ramai laa anok2 u :D i sambil tengok nie, sambil duk biley sampul rayo..

    ReplyDelete
  2. bukey anok sajo tau, cik nik dio pon nak jgk...nok hok color len sket,haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...