Monday, August 1, 2011

aduhai wanita :)

Today, first of ramadhan, hari pertama umat Islam puasa...Hari ni,aku pegi clinic cam biasa, aku punye practical abes ari khamis ni, means aku akan puasa di kuantan ni selama 4 hari..Bulan puasa ni, kitorang bley balik awal, tdi dlm kol 3.30 ptg, kitorang bleh blk da...Nak beli mknn utk bkk puasa kat mane ye?? kitorang decide nak g bazar ramadan dkt stadium....mule2 sampai tu, org xramai lagi, tp makin lame makin ramai....penat jgk la duk jalan sbb xtau nak mkn ape, last2 beli la jgk mknn...Sampai kat bilik dlm kol 5, cpt2 solat asar...mmg penat la lepas tu....kdg2 terfikir jgk cane ek kalau btol2 keje n da kawen nanti, msti blk tu penat, nak masak lg...lg2 kalau da ade anak,huuu, xtau la cane...


Cani la jadi nye, masak sambil layan anak..

Sebelum ni, aku mmg xreti masak, kdg2 bile dgr kwn2 sembang pasal, jelez jgk, sbb xreti...So, cuti panjang ni, mak aku seolah2 'push' aku supaya blaja masak,I don't know why...mcm2 die ajar aku masak...actually, ade reason tau mak aku ajar aku masak, sebabbbbb...


Dia takot, kalau aku duk umah mak mertua nanti, jadi cani

Pastu takot aku xtau nak masak ape kalau mak mertua suruh :) Confirm mak mertua reject (ayat fevret mak aku)

Best jgk sebenarnya kalau jadi full time housewife kan??nanti kita akan bley bg full attention kat family...Bkn wanita berkerjaya saje byk keje tau, housewife pon byk keje jgk tau,haaa...

Ni la keje yg mmg kena buat hari2 tanpa gaji...
Tapi buat masa, I don't think la after graduate, aku xnak keje....Unless, husband nak bagi duit, same ngn gaji kalau aku keje, tiap2 bln, haaa, kalau camtu akan dipertimbangkan,hehe....pape pon, yg penting aku inginkan a happy family mcm ni :)

3 comments:

  1. habes laa i~ hahahahaa...kna bayar gaji tiap2 bulan sme bnyak ngn gaji u time keje??

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...