Tuesday, January 8, 2013

First time beli PEPLUM :)

Assalamualaikum....

Syukur alhamdulillah, lega tak terucap sebab aku da melalui the biggest fear of the semester, iaitu clinical examination.. One day before the exam, rase stress sangat3, nak nangis pon ada... Pastu bila tiba time maghrib tu, terdetik dalam hati "Ya Allah, da malam ni, macam mana aku nak lalui hari esok"...Tapi, whatever it is, memang kena lalui jugak... Doa banyak2, dalam keadaan macam ni, Allah je yang boleh tolong kita, jangan lupa solat hajat ye! Malam tu plak, biase laa malam before exam, aku stay up sampai kol 1.15 a.m pastu kemas2 buku and notes, prepare nak tido sebab esok kena bangun awal... Tapi tak tau nape, aku tak leh tido, maybe sebab terlalu fikir pasal nak exam esok, sampai laa kol 4 pagi... Kol 6 pagi aku terjaga, agak penat la kan sebab tido 2 jam je... Tapi bangun jugak, mandi, dalam sujud terakhir solat subuh tu, sempat jugak doa supaya Allah mudahkan exam aku arini dan supaya Allah lembutkan hati supervisor yang akan bagi markah kat aku time exam nanti....

Aku sampai clinic lebih kurang kol 8... Then, kitorang kena masuk dalam quarantine room, sementara tunggu kita punye turn... Turn aku kol 11, before tu sempat lagi laa study sket2, nervous sgt time tu, da laa aku ni tgh vertigo gara2 tak cukup tido,hehehe.... Tapi, aku doa, selawat 100 kali, sebab aku ingat,entry ni, "Siapa yang berselawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w 100 kali selepas subuh, Allah akan tunaikan 100 hajatnya... 70 hajat akhirat, 30 hajat dunia".... Aku dapat patient paediatric, agak susah jugak laa nak handle.... After that, ade VIVA plak, di mana, aku akan menghadapi 3 orang lecturer yang akan soal pape je laa pasal test yang aku da buat tadi... Aku rase aku da buat yang terbaik, tu je yang aku mampu, sekarang ni tawakkaltu a'lallah...


That is all pasal kisah sedih clinical exam,haha... Ni ade interesting story yang aku nak share niii,haaa..... Rasenye you all da tau, sekarang ni kan trend orang2 muda-mudi macam kita ni pakai peplum kan... Pada mula nya, aku pon tak tau ape benda peplum ni... Menurut dictionary, peplum ni bermaksud "a short full flounce or an extension of a garment below the waist, covering the hips"... Ape yang aku selalu tengok orang jual kat fb, peplum ni cam blouse, die kembang2 sket kat bhgn bawah, ade yang pendek, yang bawah pinggang, ade yang labuh... Haa, camtu laaa kot, ntah betol ke tak,haha... Tak kisah laa yang penting, aku suka peplum ni... Tapi aku tak tau nak cari kat mane,huhu...Selalu jugak laa tengok orang duk jual kat fb tapi ade yang mahal and ada plak yang tak berkenan.... 


So, one day, biase laa time2 exam ni, keje study depan lappy je laa...pastu aku ternampak ade sorang kawan aku ni like satu page ni, EZRaLEinA BoUtiQuE... Sekarang ni die tengah buat peplum promotion....



1 pcs = RM 48

2 pcs = RM 90 free postage

Waaa, terus terbeliak biji mata aku, terus tengok koleksi peplum yang die jual... Sangat cantik, so aku pilih 2 helai, color biru dan merah...











Pliz be aware that I do not get any benefit from promoting this.... Aku juz hepy dapat beli peplum ni, and rase nak share dengan you all.... So, sape2 yang berminat jangan pm inbox aku plak ye! haha... Pegi je kat page EZRaLEinA BoUtiQuE and you all pilih laa which one yang you all nak, pastu bley laa pm die... Aku tak tau laa kot2 aku sorang je ke yang satisfied, ntah2 korang tak... Takot nanti korang blaming me plak nanti,hehe... Ape2 masalah bley pm die ye, korang bley je nak tanye pape kat die, ade discount ke tak, die pos gune pos laju ke pos slow, sume bley, die baik je :)

Thanks to kawan2 aku (Ruzanna and Aminah) and so sorry menyusahkan you all, menyetelkan urusan transfer duit kat akak tu for me... Orang lain sibuk study, aku plak sibuk online shopping,haha... That's why pentingnya kawan kan... Tu je la nak citer for this entry, thanks for reading this :)




2 comments:

  1. Hi :)

    Do visit us :)
    http://www.facebook.com/pages/Theshopaholics-21/186056611518770?fref=ts

    ReplyDelete
  2. hi. kami ada jual baju ala-ala fashion korea. peplum pun ada :) tq.
    http://www.facebook.com/chomelshopp

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...