Friday, March 29, 2013

Durian Crepe

Assalamualaikum....

Musim durian da habes, baru nak buat entry pasal durian crepe?? haha.... Nampak sangat laa ketinggalan arus pemodenan.... Sebenarnye da lama nak makan benda alah ni tapi tak tau nak beli kat mana.... Macam laa duduk kat London !! Aritu penah order thru fb tapi sampai arini orang tu tak reply aku punye order.... Sedih betol... Klau preggy, anak aku nanti da meleleh2 laa saliva die, sebab mak die kempunan nak makan durian crepe,hehe....

Petang tadi aku pegi pasar malam.... Lalu depan gerai jual durian crepe, sebelum ni aku pegi tak penah plak tengok ade orang jual benda ni.... RM 10, dalam tu ade 6 ketul...  Bolehhh laa jugak makan =) Durian crepe die sangat sedap... Sape2 yang duduk area kuantan, boleh laa hubungi Yuhaslina Yusof di talian 014 8196811 or 012 6256177... No ni aku tengok kat packaging die, saje tolong promote sebab durian crepe die sedap sangat,hehe....






Nak try buat sendiri kat umah pon bley.... Resipi ni aku amik kat MY RESIPI 


Bahan-bahan ( 30 bantal )

  • 250grm tepung gandum
  • 2 biji telur
  • 500ml santan
  • 1/2 sudu teh garam
  • Pewarna (ikut suka nak warna apa. saya selalu buat warna hijau&kuning telur)
  • Filling**
  • 1 cawan Non Dairy Whipping Creme yang sudah dipukul kental
  • Isi Durian yg telah dilenyek.

Cara-cara

  1. Campur semua bahan kemudian blender dan tapis.
  2. Panaskan non-stik pan dengan api yang kecil.
  3. Tuang 1 senduk adunan dan ratakan hingga menjadi crepe. (tak perlu terbalikkan dan biarkan permukaan atas kering. Angkat dan biarkan sejuk.
  4. Bentangkan sekeping crepe dan letakkan whipping cream ditengah-tengah,lapis dengan isi durian, tutup semula dengan whipping cream. Akhir sekali lipat dan simpan didalam peti sejuk.


Aku sendiri pon belom cuba lagi,haha.... Takpe lah, you all try buat dulu ye.... Selamat mencuba  =)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...