Wednesday, December 12, 2012

Life As a University Student

Bismillahirrahmanirrahim......



First entry untuk bulan December.... Da hampir 2 minggu saya tak menjengah dunia blog ni... Sampai da terlepas beberapa entry from favourite blogger seperti Fatin Liyana, Yuyu Zulaikha and Fatin Suhana...Last week memang minggu yang full dengan presentation, assignment and banyak lagi laaa.... Seriously penat mentally and physically... Sabar laa amy, abes sem ni, tinggal 1 semester lagi... Harap everything pass, taknak laa sangkut2 ni..amin... pagi ni sempat update blog kejap, sebab arini ade class ptg je kol 2.30...

Sebagai reward untuk diri sendiri after bekerja keras menyiapkan segala keje dan bertungkus lumus menyetelkan segala personal problem, last Friday, saya balik kampong !! hohoho, balik kampong !! Bus kol 9.30 pagi... Tapi assignment still blom siap... Pagi tu, bangun awal2, terus bukak lappy, sambung buat assignment... Dalam kol 8.15 baru siap, pegi mandi, pastu pegi bilik kawan, print assignment... Da siap print, balik bilik semula, packing barang ala2 kadar, pastu mintak my roomate tolong anta assignment.... Siap pesan 2, 3 kali suruh die anta, takot die lupa...Wuih, memang nangis berlagu Aku yang Berdosa laa, kalau dia lupa nak anta sebab that asignments bring 20% of the total assessment... Alhamdulillah, time tu tunggu bus xlame,,, so kol 9.30 tu saya daa duk kat seat 3A daa... Naik bus PERDANA... Walaupon harga tiket bus ni agak mahal sikit, tapi saya suka bus ni sebab selesa, tambah2 plak duk single seat.. Driver2 pon kalau kite nak turun kat tepi2 jalan tu, diorang ok je... Tak macam sesetengah driver bus, marah2 plak kalau orang suruh drop kat tepi jalan.... Time dalam bus tu sms plak my roomate tu tanye da anta blom assignment,haha.... Risau sangat... Masa sampai kat Terengganu, ade sorang girl ni naik bus, pastu stop kat seat saya sambil tengok tiket die... pastu die cakap "Eh, saya seat 3A, ke ikot duduk seat mane2 ek?"....saya dengan confident cakap "Saya pon seat 3A jugak"... Die pon duduk kat seat belakang saya... Saya pon terus cari balik tiket saya dalam beg, tengok2 seat saya 4A rupa2 nya,haha... Pastu saya toleh belakang, cakap kat die "Sory ye, saya 4A".. Nasib baik laa die baik hati, cakap takpe, sambil senyum,haha...Tak pasal2 malu... Moral of the story, jangan over confident ye, check dulu tiket tu before nak defend diri sendiri...  

Saya sampai umah dalam kol 4.30 ptg.... Sangat terkejut tengok anak buah Nazif Dzakwan yang makin debab,,,aritu mase lahir berat die 2.6 kg je, keciiikk sangat sampai nak pegang pon takot... Sekarang da sebulan lebih, berat die 4kg lebih daa, pegang kejap da lenguh daa,hehe... Pastu, abang die plak, Zarif Syafwan, skrg da nak masuk 3 taun... Asyik buat perangai je, nangis2 pastu mula laa nak serang adik die, nak pukul.... That is the way die nak attract attention mama die... Jelez kot, mama asyik concentrate kat adikk je... 3 hari kat umah rase macam kejap sangat, tak terasa pon masa berlalu.... Hurm, agak sedih jugak time nak naik bus balik kuantan, tapi xpe laa, nak belajar kan....

Time kat umah fikiran tenang je, tak perlu fikir pape... Bila berada kat depan main gate UIA, fikiran mula ligat fikir, assignment, clinic, final year project... Ya Allah, permudahkanlah segala urusanku.... Kau bimbinglah aku dalam mencari ilmuMu ya Allah... This Friday, plan nak buat data collection untuk final year project... Moga segalanya berjalan lancar, aminnn...





  

3 comments:

  1. Replies
    1. tu laa, moga diberi kekuatan... 6 months to go before graduating,,Insyaallah...

      Delete
  2. natural remedies for non alcoholic fatty liver natural remedies for
    non alcoholic fatty liver natural remedies for non alcoholic fatty liver

    my weblog: alternative medicine treatment for fatty liver

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...