Saturday, July 23, 2011

Zaman persekolahan......

Masing2 mesti ade cerita menarik mengenai zaman skola2 kan???aku xde ape yg menarik sgt pon...after upsr, aku ditawarkan ke skola asrama penuh kat daerah jin bertendang jgk la...mula2 dpt tau dpt pegi skola asrama,, punye la excited....mase mule2 nak isi borang pon aku nangis2 da sbb akak aku lambat isi, haaaa, punye laa semangat kan...okey, mule2 pegi skola tu aku masuk lambat sket sbb ade problem ngn tarikh register, pihak skola tu xinform aku, so aku terlepas la drpd mnggu orientasi yg sgt xbest itu,hehe...Mule2 parents aku anta kat skola tu, hepy laaa, xcam org len nangis2 bile mak tinggal....mak aku siap pesan lg kat roommate aku "saim molek deh ngn amy ni, dio manjo sket"....ok, pastu ma aku blk, so, bermula la kisah aku sbgai pelajar di skola asrama....

Roommate aku ni sume baik2, cume ade la konflik sket ngn sorang ni, aku tgk cam roommate aku sorang ni xsuke aku...tp biase la kan, xkenal maka xcinta....Ok, waktu maghrib kitorang sume kena pegi surau..So, aku pegi la, that time aku xde kwn lg...after solat maghrib, ade la zikir2, waktu tu aku mula teringat kat umah...duk pk, ape la mak aku buat time ni, tibe2 rase nak nangis n waktu tu aku tgk ramai da yg mula menitiskan air mata, bkn aku sorang je...serius sedih time tu da la xde kwn lg,huhuhu....

Bile col mak aku, ckp kejap je, pastu mula la sebak, xleh nak ckp da,hehe....biase la tu, mule2 berpisah ngn family...Ok, mase form 1, bilik aku menghadap parking...So, aku bley tgk la adegan2 semasa parents anta anak masing2...ni ade kisah yg penah aku tgk sendiri tau...Jom ikuti kisah ini,hehe...

Pada suatu petang yg damai, aku menghirup udara segar di tingkap...Ketika itu, fikiranku mula melayang ke rumah...Tibe2, ade sebuah kete (aku lupa kete ape) dtg, "nak anta anak kot" fikirku sendirian...Ok, pastu ade la sorang ni, bdk asrama aku jgk la tp aku xkenal kuar kete, bwk brg la ngn mak die skali...pastu aku tgk die nangis, biase la tu, aku pon nangis jgk time mak aku anta....mule2 mak die pujuk lg la, aku just tgk je la....pastu bdk tu nangis makin kuat,hah??terkejut aku....suara mak dia makin meninggi, aku ni makin xsabar nak tgk ape yg terjadi...bdk tu pegang mak die, xbagi mak die blk, mak die ckp la, jgn buat camtu, mak die lewat da sbb pasni nak kena anta kakak die plak, die nangis jgk, makin kuat...pastu aku dengar mak die jerit suruh die masuk, cam tolak2 sket die....aku xde la sekronik itu, aku nangis dlm toilet je time mak aku anta,hehe...pastu ayah die start kete, tekan pedal minyak, tinggal die....die kejar kete mak die, sampai selipar pon da tertanggal....last2, die masuk bilik....

Hurm, aku pon kesian jgk tgk bdk tu, aku phm cane rase sedih tu, tp kite dtg sbb nak blaja kan, kite kena ingat yg tu, sampai bile kite nak duk ngn family je kan??...tp btol la, form 1 tu masih kecil utk tinggal kat hostel...anak aku nati aku xkan anta skola berasrama mase form 1 (da plan tuuu,hehe)..

Tp skola asrama ni ade jgk yg best nye.....First, kite akan blaja utk berdikari, where everything kite kena buat sendiri, basuh baju, iron baju, sume la....Second, kite akan lebih rapat ngn kwn bcoz kite akan always duk ngn diorang, g clas, mkn, study...Third, kite akan rase lebih semangat nak blaja bile kwn kite blaja,haaa...Ni la kisah yg ingin dikongsi utk kali ini :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...