Saturday, July 23, 2011

siape saye.......???

Since diz is my first post, I would like to introduce myself dulu la.....name yang diberi oleh ibu tersayang ialah amelia hanim....family panggil kak nik, ade panggil amy, nik saje pon ade....kwn skola rendah panggil amelia...kwn2 skola menengah pangggil amy....anak2 buah panggil cik nik.....haa, tu je la :) tp aku prefer org panggil amy sbb family pon panggil aku amy, so I think kalau panggil amy ni lebih rapat, lebih intim gitu,hahaha....

Aku start skola umur 6 taun, biase la masuk tadika kan....pastu skola rendah kat pengkalan kubor, sampai darjah 6....time skola rendah ni for me xde pape yg best sgt pon...biase je, pegi skola, blk skola, camtu je...tp aku ni sorang student yg sgt aktif time skola rendah...mcm2 pertandingan aku masuk, syair, congkak, bola jaring, bola baling, tilawah, nasyid pon aku masuk,hehe....tp yang paling aku xbley lupa, pertandingan nasyid...kisahnye mcm ni......

rilek jap,hehe.....
Satu ari tu, aku join perkhemahan badan uniform, kitorang ade mlm kebudayaan, where sume badan uniform akan buat persembahan...mase tu aku darjah 5 n aku masuk puteri islam, ntah cane akak2 darjah 6 nak buat nasyid n tibe2 aku kena jadi solo....aku blur jgk time tu, nak tak nak da senior suruh, aku nyanyi je la,haha, tp aku xingat group aku dpt no bape (hehe, padahal malu nak ckp kalah)..bile aku darjah 6, ade sorang cikgu ni dtg cari aku....die nak aku jadi solo utk nasyid wakil skola...hah?? terkejut jgk, last2 terima...utk peringkat zon, skola aku menang,haha...pastu utk peringkat PPD pasir mas/tumpat, kalah,huhu...

Pertandingan tilawah plak aku dpt no 2, okla tu kan,hehe....mase skola menegah aku masuk jgk pertandingan tilawah sempena minggu penghayatan islam....aku ni xde la terer sgt bab2 taranum n tajwid ni, tp masuk tu sbb 1 kelas kena hantar sorang wakil....so, terpaksa la kan...alhamdulillah, aku menang....kejayaan ni memang sgt dibanggakan oleh abah aku,hehe...aku rase kalau abah aku ade fb, die da post da "anak saya juara tilawah"....tu aku xmasuk akademi quran lg, kalau tak xtau la abah aku cane,haha...

Ni saje la dulu utk first post....thanks to all yg sudi membaca :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...