Friday, November 14, 2014

Sehari di Butterworth, Penang

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum...

Saya ni jenis suka jalan... Memang sesuai laa jadi bini orang laut kann... Sebab ape, suami kite ni pegi 6 bulann, so kalau kapal masuk mana2 port, kite laa yang kena pegi untuk berjumpa suami tersayang hehe... Kebetulan aritu kapal suami masuk butterworth port, nasib baik laa last year pernah jugak keje kat sana 3 bulan, so takde hal laa... Tips bagi para isteri yang mempunyai suami yang jenis pekerjaan macam ni, sila beli tiket transport last minute... Sebab ape??macam2 bleh berlaku, kapal lambat masuk port la, kapal tukar laluan laa... So, macam saya aritu, memang last minute... Waktu rehat kol 1 tengahari, saya pegi stesen bas, ingat nak pegi butterworth pagi esok tu tapi malangnya tiket bas ke sana ada malam je... Malam memang saya taknak sebab sekarang musim hujan kan, seram jugak laa lalu jalan grik tu... So, saya decide malam tu saya ke kajang, then bagi esok tu baru bertolak dari kajang ke butterworth... Da col akak saya siap2 suruh beli tiket...

Malam tu kol 10 naik bas Sani ekspres ke Kajang... Perjalanan about 8 hours jugak, sampai Kajang dalam kol 6.30 pagi... Balik umah kakak mandi, breakfast terus gi stesen bas plak... Then naik bas etika ekspres ke butterworth... tapi sampai kat pudu kena tukar bas plak... See, betapa gigihnya saya naik turun bas semata2 nak jumpa suami...Abang, kalau u kawen lain jugak tak tau laa, u kena ingat pengorbanan i ni tauu haha....Dalam kol 9 pagi tu bley lagi sms ngn suami sebab time tu die dapat line, die cakap kapal die maybe sampai butterworth port kol 3 petang... Pastu takde line da sampaiiiii laa saya sampai butterworth lebih kurang kol 3 petang... So sampai stesen bas butterworth saya naik teksi pegi ke De Garden Hotel, saya da book earlier through phone call... Yang saya pelik, suami saya masih gagal dihubungi... Saya da mula risau... Kol 4, kol 5, kol 6, call masih masuk voice mail, sms masih belum delivered...Allah je tahu betapa risaunye saya, sampai nak solat tak bley, nak makan tak lalu, tv bukakkk je kot2 keluar berita kapal meletop ke... Saya da start nangis da, tapi alhamdulillah kol 6.30 sms saya delivered and sms suami saya masuk... Dia cakap kapal die kena tukar laluan sebab navy tengah buat latihan... Syukur ya allah... 

So, saya nak review sket hotel yang saya stay aritu iaitu De Garden Butterworth... Overall, memang saya puas hati except shower die huhu... Yang saya nak puji makanan die... Malam tu saya order kampung fried rice, sangattt sedappp.... Lunch esoknye plak saya order bihun tomyam, sedap jugak....




Kalau bukak pintu tu ade balcony...Tapi menghadap parking hahahah

Overall okey cuma toilet die sempit and shower die xbest

Thank you ;)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...