Friday, June 21, 2013

Girls day out ;)

Assalamualaikum.....

Alhamdulillah, thesis aku sudah pon siap.... Macam tak caye je, bila tengok namaku terukir berwarna gold di atas hard cover berwarna hijau tua tu,hehe... Thesis ni penting untuk kite dapat degree with honours...







Seperti yang aku cakap dalam entry lepas, aku sekarang ni dalam fasa mencari kerja... Aku ditawarkan untuk sesi interview kat satu company ni di Puchong.. Sebenarnya vacancy dekat branch di Alor Setar, juz interview je laa dekat HQ dia di Puchong... Aku beli tiket bas ke kajang, kol 9 pagi ari sabtu lalu.. Senang kalau pegi kajang, akak & abang aku ade kat sane... Bley stay umah akak aku, then nanti pegi plak umah abang aku sebab nanti dia akan hantar aku pegi interview tu... Yela, aku ni tak biasee hidup di KL, tak reti nak survive, terpaksa mintak tolong kakak & abang,huhuu... 

So ari sabtu tu dalam kol 8.30 pagi, aku mintak kawan aku hantar pegi terminal bas.... Dekat kol 9 tu, aku diberitahu, bas yang aku nak naik tu rosak, so, dia bagi balik duit aku... Aku terpaksa beli tiket bas lain...dugaan.... Aku beli plak tiket bas lain kol 2 petang.. Call kawan aku balik suruh dia pick up aku, then kol 1.30 petang, dia hantar aku plak kat terminal... Alhamdulillah tepat jam 2 petang, aku selamat naik bas... Thank you so much Ziela....

Pasal interview tu takde benda yang best sangat untuk dikongsi... Jawab je soklan die cam biasee, dapat ke tak, die akan call maybe next week... Kalau dapat tu bukan terus bley keje tau, nanti akan ade second interview plak... Hurm, aku tak risau sangat sebab aku percaya, Allah da tentukan rezeki untuk setiap hambaNya, so kite kena berusaha & berdoa je ;)  Memandangkan lama jugak aku stay di kajang, time ni laa nak jumpa kawan kan... So aku sms kawan aku, yat cakap aku ade kat kajang... Tapi yat ni busy sekarang sebab dia ade praktikal and tengah buat thesis.. Yat ni bakal guru kimia hokeyy, insyaallah,hehe... So, untuk tidak menghampakan harapanku, die sanggup pick up aku dekat umah akak aku, then bawak pegi jalan2,haha..... Die bawak aku pegi alamanda... Ni laa hasilnya,hehe... Thanks kat kawan yat, Ida yang sudi jadi photographer kami...





Aku tak pernah tahu kat Alamanda ada pokok buluh yang cantik cani... So, sangat excited laa, terasa cam berada di Japan or Korea gitu haha....










Lama duk kat umah akak aku, last day tu rasa sedih plak nak meninggalkan anak2 buah yang ya ampunn, kerenah diorang memang cuteee sangat... yang kecikkk tu Nazhif,  abang die plak Zharif.... Insyaallah kite jumpe raya nanti ye anak2...









Thanks for reading ;) Babai...



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...