Sunday, October 7, 2012

Jaket untuk Pengguna Facebook Berpeluk??

Assalamualaikum

Tetibe terasa rajin plak update blog,hehe... Seperti biase, first thing yang akan dilakukan usai solat subuh, adalah menekan butang on pada lappy, pastu bukak fb & utusan online.. Ade bnde yang aku rasa sangat menarik untuk di 'share' dengan you all... Jaket untuk Pengguna fb berpeluk?..Hah?macam mane tu?.. Scary btol, errr....

           Institut Teknologi Massachusetts (MIT) berjaya menghasilkan jaket khas yang membolehkan pengguna laman sosial Facebook berpelukan antara satu sama lain tidak kira berapa jauh jarak mereka. Jaket yang diberi nama Like-A-Hug itu disiarkan semalam di dalam laman web perekanya, Melissa Kit Chow, berfungsi dengan cara mengembung seolah-olah berpeluk apabila pemakainya menekan butang Like pada setiap komen atau ulasan di dalam laman sosial ituMenurut laman web itu lagi, Chow bekerjasama dengan Andy Payne dan Phil Seaton di Makmal Media MIT bagi menghasilkan jaket hitam berkenaan.

"Like-A-Hug membolehkan pelukan dibuat melalui Facebook, membuatkan kita merasa dekat walaupun sebenarnya jauh," kata Chow yang mengulas rekaannya itu.
Sekiranya penghantar pesanan dan penerima memakai Like-A-Hug, mereka boleh saling berpelukan antara satu sama lainChow yang berkelulusan dari Sekolah Rekaan Harvard menggambarkan dirinya seorang yang peka dengan interaksi sekeliling setiap hari bagi membangkitkan pengalaman sentuhan semula jadi




                
Macam2 la sekarang ni.. Yang penting, apa yang terlintas di fikiran bila baca artikel ni, inovasi ini akan meningkatkan statistik masalah sosial.. Tapi kalau sape2 yang da nikah tapi tinggal berjauhan, ini adalah salah satu cara untuk mengeratkan kasih sayang,hehe... Boleh beli la ye 2 helai jaket ni, satu untuk suami & satu lagi untuk isteri =) Wallahua'lam..


Sumber: Utusan Online

2 comments:

  1. amy, jaket ape pulok ni??? huhu leh la, rekemen ke nadi pasni... =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xtau la nisa,jaket tu kite pakai n bile kite like or komen status fb, die mngembang and we feel like we're hugged.. amy baca dlm utusan on9..tu la, bley rekemen kat nadi, msti nadi suke,hahaha...mcm2 la skrg ni..

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...