Friday, August 17, 2012

Salam Aidilfitri

Wahai Perantau, Perantau di kota,
Pulanglah ke desa, berhari raya,
Ayah serta bonda, amat mengharapkan,
Kepulanganmu di hari bahagia....

Mood raya da makin terasa ni, tambah2 plak bila bukak radio, dj2 da excited pasang lagu raya..Yela, sekarang ni kita sedang meniti hari2 terakhir dalam bulan ramadhan, yang tinggal 2 hari saja lagi..Semoga ibadah2 yang kita lakukan sepanjang bulan ramadhan ni diterima oleh Yang Maha Esa...Amin....

Bila teringat zaman kanak2, time nak raya mmg seronok sgt2...Malam raya tu da make sure, kasut raya ade dekat pintu, baju raya da gantung siap2, dan yang paling penting, siap ade handbag lagi, senang nak masuk duit raya.. Pastu bila pegi beraya umah orang plak, makan biskut gigit sket2, sambil mata tak lepas pandang tangan tuan rumah, ade sampul duit raya ke tak,hehe... Kalau dulu plak, memandangkan adik beradik sume masih muda-mudi lagi time tu, semua ade kat umah..Tapi sekarang ni, nak make sure sume dapat berkumpul tu agak susah la sebab masing2 ade  mertua kan.. Tapi ok la sebab akak2 n abang2 aku sume kawen ngan  org Klate, so setakat ni blom penah lagi la bile diorg blk tu mata lebam sebelah, gara2 gaduh, berebut nak balik kampung...

Pasal juadah raya plak, ni adalah antara my fevret :



Adik kakok sekalian kenaa dok gapo dio duk dale bukuh ija alek atah tuh??...Sape2 yang tak kenal, nama die tapai pulut... Tengok tapai ni, teringat kat satu kisah time raya taun lepas.. Anak buah aku dari KL datang rumah aku sehari sebelum raya..Time tu kitorang busy duk bungkus tapai ni la, termasuk la adik bongsu aku..Tibe2 anak buah aku tanye die "Pak Usu buat ape tu?".. Adik aku dengan selamba jawab "bungkus TAMPAN"....haha

Ni plak rendang ayam...Sedap makan ngan nasi atau pon nasi impit..


Almond London

Aku sure ramai yang suka biskut ni kan....Raya tanpa Almond London cam tak lengkap rasenye,hehe....

Di kesempatan ni, saya nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada sume...mintak maaf jugak atas silap salah dari segi pertuturan, perbuatan atau dalam penulisan... Raya ni rase sangat best sebab terlebih excited nak attend wedding kawan, hehe... Selamat Pengantin Baru buat kawan saya tuu....Moga bahagia ke akhir hayat...




Nah duit raya, share la ye,hehe...


2 comments:

  1. nati i pegi umah u, u bui tampan ko i sepinggan deh? hahaha...

    ReplyDelete
  2. haha...tampan abes doh u..taun ni tampan ma buat jadi molep :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...