Monday, February 20, 2012

Suria Cherating Beach Resort

Salam....Dah lama rasenye tak update blog ini... Selain sibuk dengan assignment, ditambah lagi dengan kerja2 sebagai seorang class representative, memang tak sempat la nak update..Lagipon sekarang sudah memang kekeringan idea,hehe..


Sekarang adalah minggu ke 2 saya melangkah ke semester baru..Semester ini adalah semester yang men’transformasi’kan diri saya.. Frankly speaking, saya ni sebenarnya seorang yang suka duduk kat bilik, tak suka join ape-ape program & tak suka terlibat dalam mana2 society.. But one day, I got a phone call, katanya daripada SLEU (Student Learning Enhancement Unit). SLEU ni adalah IIUM punye unit which provide program-program, yang akan enhance students punye learning.. kata sister tu, die nak offer saya jadi student coordinator..Seriously, saya tak tahu pon ape itu student coordinator, saya hanya pernah dengar SLEU, tapi just know by name je, saya tak pernah mengikuti ape-ape program SLEU.

Of course offer ni membuatkan saya confuse..Saya takut bila saya terima, saya tak mampu nak manage...Yela, before ni keje saya, pegi class, balik class, buat assignment, tido..tapi bila da terima offer ni, saya fikir, mesti saya akan busy sebab kena join banyak program.. So, tanpa melengahkan masa, saya terus berjumpa SLEU punye head, yang juga merupakan lecturer saya.. Alhamdulillah, beliau kata, saya boleh try dulu nak bley nak quit anytime...Fuh, lega....So, saya decide untuk terima :)

Bila da jadi one of the SLEU members ni, of course la kena join program... The first program yang saya join ialah Peers Tutor Training kat SURIA CHERATING BEACH RESORT... Basically, program ni di'conduct' oleh Smart Study Consultant, iaitu Bro Osman Affan & the team..Antara pengisiannya adalah cara mudah untuk menghafal (eg: acronym, creative story), cane nak hafal nombor dengan mudah, pastu some study skill & presentation skill..Cara penyampaiannya sangat menarik, memang tak mengantuk sepanjang session bersama Bro Osman ni..Cumenye, pengisian still can be improved and should be relevant la dengan audience punye level of study.... Ok, jom tengok gambar2 di sekitar resort ni :)



















3 comments:

  1. wah2..i pun dop sapa cherating lagi nih..hahaha..cantik.!! comey o0h duk atah putung kayu..:D

    ReplyDelete
  2. pantai die biase je yat, xcantik sgt..cumenye resort die best, puas ati la..haha, jom la gi dating cherating plop :D

    ReplyDelete
  3. hurmm.sbb ade tunggul2 kayu gitu nge pokok ru..napokcantik..tene jah sero..hehehe..jom.!! nnt bawok i g deh..hahaha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...