Monday, December 19, 2011

Jawapan seorang lelaki





Apesal ade gmbar abang Nuar Zain ni??.....saje nak buat havoc je sebenarnye,hehe...memandangkan entry blog ni ade perkataan lelaki, tibe2 teringat kat abang 'lelaki ini' ni :) Aritu mase ade symposium, sempat la borak2 ngn my classmate sorang ni, lelaki...Ntah cane, tibe2 kawan saya, Miss F ni tertanya kat our classmate laki ni, mengenai perception seorang lelaki mengenai perempuan !!! Such an interesting discussion, I think...The same questions saya tanye kat sorang lagi kawan saya & jawapan mereka lebih kurang sama..Amazing !! Adakah sume lelaki berpendapat sedemikian??? Actually, banyak sangat soalan yang Miss F tanye kat Encik S ni, tapi saya da lupa,hehe...Just share mane yang ingat je la ye...kat sini saya summarize terus jawapan Encik K & Encik S

Miss F: Ape pendapat ko mengenai poligami???
Encik K & Encik S: Kalau sebut pasal poligami ni, tanye la sume laki, sape yang xnak, boleh kata sume    nak...orang yang choose poligami ni, maybe first wife ade la kekurangan, sbb tu die nak cari lain utk atasi kekurangan first wife...tapi kalau aku, sorang da cukup...poligami ni tanggungjawab besar. baik sorang je, senang.... (betol ke?? belom kawen ni, yela...da kawen nanti, jap lagi, ape2 ko pasang 4,hehe)



Miss F: Kalau ko kan, kau suka kat perempuan seksi ke, perempuan yang tutup aurat???
Encik K & Encik S: Memang lumrah manusia, yang orang cakap tak boleh tu la yang die nak buat, yang tertutup tu la die nak tengok... Memang la kitorang suka tengok perempuan seksi, tapi just suka je...kalau kitorang nak buat bini, kitorang tak kan amik la yang seksi2, kitorang nak yang tutup aurat... (tibe2 saya teringat kat perumpamaan yang abah saya cakap, kalau kite pegi kedai, nak beli kuih, kita pilih yang tededah & dihinggapi lalat or kita pilih kuih yang tertutup elok2??? renung-renungkan)


Miss F: Ape yang buat ko tertarik kat sorang perempuan??
Encik S: Aku suka tengok matanya, sebab mata boleh menceritakan segalanya (part ni aku tak paham ape maksud die, lama tak blaja komsas,hehe) pastu aku suka kat perempuan yang pandai masak..
Encik K: Suka pada character die...
Encik N menambah, tak tau la, benda tu automatik, tak tau nak cakap cane....

Tu je la yang saya ingat mengenai discussion aritu...tapi mungkin jawapan2 ni tidak boleh di apply kat sume lelaki sebab diorang punye perception mungkin tak sama kan??.....So, kita kena ingat, perempua2 yang baik adalah untuk lelaki2 yang baik...Jangan idamkan lelaki sehebat nabi Muhammad S.A.W, jika diri tidak sehebat Khadijah....Renung-renungkan :) wallahu a'lam...






 

2 comments:

  1. betul..tapi bergantung gak camne lelaki tu..taste lain2 kan..de gak yg kawin dengan yg sexy..kan??hehehe..yang tahu,lelaki baik,untuk perempuan yang baik..camtu juga sebaliknya..but xsemestinya 'baik' tu yang betul2 baik..means..kalau yang 'tidak baik' then jadi 'baik'..insyaALLAH..jodohnya juga baik..kan??so0o..sbb tu lah yang penting,kalau nak jodoh baik,kita kene berubah dulu..bukan tunggu je..hik hik hik..;p

    ReplyDelete
  2. Haaaa, betol tu yat :) saya setuju...tapi rasenye yg sangat baik tu, xlayak utk kita yat,haha...cukup la sekadar yg jaga solat, jaga puasa, pastu yg dapat bimbing kita :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...