Monday, October 17, 2011

special present :)

U all penah dpt hadiah tak ??? of coz la penah kan, xkesah la hadiah bestfriend bg ke, mak bagi ke....tapi penah tak u all dpt hadiah yg u all rase sgt special?? Haaa,cube pikir jap :)

Hurm, sebelum ni kan, rasenye jarang sgt saya dpt hadiah berupa sebuah buku...buku ni mmg famous, selalu dengar title buku tu and tahu buku tu sgt bagus tapi tak berpeluang utk membacanya...Haaa, satu hari ni, ade seseorang bagi buku tu kat saya, tajuknya LA TAHZAN, yg bermaksud jangan bersedih..
 




Mase on the way nak blk kuantan, dlm bus tu, sempat jgk selak buku sket2...ternyata mmg buku ni sgt bagus, sesuai bagi sape2 yg ade problem...yg xde problem pon bley bace jgk...Bile baca buku ni, mmg akan rase sgt tenang and makin bersemangat menempuh dugaan hidup...Dlm beberapa page yg saya telah baca, saya amat tertarik dengan satu chapter ni, bertajuk apa yg sudah pergi, biarkanlah ia pergi..

Dlm chapter ni, penulis ckp, fail2 yg lama tu kita kena tutup rapat2 and jangan biarkan diri kita dihantui masa lalu....Hidup yg sentiasa dihantui masa lampau ni ni, sebenarnye kita telah sia-siakan masa sekarang....org putih ckp let bygones be bygones :)

So, kwn2 sume, jom kita lupakan semua kisah2 masa lampau yg bila kita teringat, buat kita rase sedih ke, malu ke, terhina ke...Kita lupakan !!! Apa yg sudah terjadi tu sama2 kita ambil iktibar dan pengajaran, supaya nanti kita tak akan buat kesilapan yg sama.....Nanti bila saya baca lagi chapter2 yg seterusnya, kalau ade yg menarik, saya akan kongsi ngn u all lagi :) wallahu a'lam...
 

3 comments:

  1. insyaALLAH..betul..bila kita sedih,malu or rasa terhina,benda2 camni lah buat kita sedar..yang kita salah..then cuba baiki diri..urrmm..la tahzan..;)

    ReplyDelete
  2. la tahzan~ :) bgus lau bce time berjauhan ngn someone ;)

    ReplyDelete
  3. patut la bagi amy..yup.!!la tahzan..dont be sad.!!;D..bagus amy post.!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...